Kiköltözik a házából, de szeretné hátrahagyni a Somfy központját?
Az alábbi eljárást követve könnyedén leválaszthatja fiókját a készülékéről:
Válassza ki a "..." menüt:
Ezután a "SOMFY & ME" menüben válassza a "Súgó és speciális funkciók" menüpontot
Válassza a "Telepítésem eltávolítása" lehetőséget
Kattintson a gombra: A telepítésem visszaállítása
Ezután kattintson az "Igen" gombra, hogy az eszközök párosítva legyenek a központtal
Végezze el a visszaállítást a megerősítés gombra kattintva
Gratulálunk! A telepítése visszaállításra került:
Elérhető minden TaHoma alkalmazással kompatibilis központhoz (TaHoma switch, TaHoma V2, Connectivity kit, Connexoon RTS/io, TaHoma Rail DIN V2).
Szeretné eladni vagy átadni okosközpontját valakinek?
Az alábbi eljárást követve könnyedén elvégezheti a doboz teljes visszaállítását.
Ezután kattintson a "Nem" gombra az átjáróhoz párosított eszközök törléséhez.
Elérhető minden TaHoma alkalmazással kompatibilis okosközponttal(TaHoma switch, TaHoma V2, Connectivity kit, Connexoon RTS/io, TaHoma Rail DIN V2).
Siri egy intelligens asszisztens, aki gyors és egyszerű megoldásokat kínál az Apple eszközök hatékony használatához (további információ az Apple oldalán).
A Home alkalmazás lehetővé teszi az okos eszközök vezérlését Apple TV-n, HomePod-on, iPhone-on és iPad-en keresztül, érintéssel, automatikusan, vagy Siri által (további információ az Apple oldalán).
Az Apple HomeKit technológia egy egyszerű és biztonságos módja otthona irányításnak az Apple Home alkalmazást és Siri-t használva az iPhone, iPad, Apple Watch, HomePod vagy Mac eszközén keresztül.
Több, mint 50 márka ajánl világszerte a HomeKit-tel és Apple eszközeivel kompatibilis termékeket – és még továbbiak várhatók.
Mostantól ezek közé tartozik okosotthon vezérlő központunk, a TaHoma® Box is!
A HomeKit-tel való kompatibilitás lehetővé teszi, hogy Somfy eszközeit Siri-vel, vagy Apple Home alkalmazással vezérelje.
Siri: egyszerűen adja hozzá a hangvezérlés funkciót a TaHoma®-hoz és kérje Siri-t Apple eszközéről, hogy vezérelje az otthonában lévő okoseszközöket. Home alkalmazás: az Apple Home alkalmazásban is megtalálhatja okoseszközeit, amelyeket az összes Apple eszközéről vezérelhet. A Home alkalmazás a HomeKit telepítésének beállításához is használható.
A TaHoma® lehetővé teszi a kapcsolódást az okoseszközök és a HomeKit technológiát használó vezérlők között. Ez egy közvetlen helyi kapcsolat a vezérlő és az okoseszközök között.
Ez a kapcsolat egyedi beállítást kíván a szoftverben minden TaHoma® Box esetén.
Megjegyzés: a TaHoma® és más szolgáltató partnerek számára kifejlesztett szokásos kompatibilitás többnyire a Felhőn keresztül működött.
Általánosságban (nem csak a TaHoma® esetében) a HomeKit lehetővé teszi a távolról történő irányítást azáltal, hogy a következő eszközök egyikét otthoni hubként állítja be: HomePod, Apple TV (4. vagy újabb generáció), tvOS 10.x vagy újabb verzióval, vagy egy iOS 10.x vagy újabb verzióval rendelkező iPad.
Ez lehetővé teszi a helyi kapcsolat továbbítását a felhőbe, biztosítva ezzel a távoli irányítást.
Minden TaHoma® generációnak meghatározott tanúsítási eljárást kell követnie.
A jelenlegi tanúsítási folyamat a 2. generációs TaHoma® Boxra vonatkozik, ami a folyamatban lévő verziót jelenti, függetlenül attól, hogy meglévő TaHoma®, vagy új TaHoma® eszköze van.
A TaHoma® Box és Somfy Box (négyzet alakú), mind a TaHoma® DIN-Rail első generációja nem kompatibilis.
A TaHoma® Box új verziója frissült a HomeKit specifikációkkal:
A TaHoma®-nak hitelesítéssel kell rendelkeznie (Made for iPhone, Apple licencprogram). Minden TaHoma® doboz egyedi HomeKit kódot (QR beállítási kód) kap, hogy biztosítsa a kapcsolódást a HomeKithez.
A beállítási kód minden doboz alján és a csomagoláson belül érhető el.
Abban az esetben is működik, ha már otthon van TaHoma® eszköze (vagy HomeKit nékülit szerzett be)
A TaHoma® alkalmazással indítsa el a kapcsolódást a HomeKit-re (lásd a HomeKit oktatóanyagát közvetlenül a TaHoma® alkalmazásban).
A TaHoma® és a HomeKit kompatibilitásnak mindkét esetben működnie kell:
Az új TaHoma® Box-ok már a HomeKit kompatibilitás szerint készülnek (logo és beállítási kód) A meglévő TaHoma® Box-ok, amelyek nem tartalmazzák a HomeKit kompatibilitást (meglévő felhasználóink számára)
Új TaHoma® esetén:
Mint minden HomeKit által jóváhagyott eszköz, a TaHoma® Box-ok tartalmazzák a tanúsítás által megkövetelt részleteket és elemeket, szigorúan követve a HomeKit irányelveit. Ide tartozik a doboz alján és a csomagolásban megjelenő HomeKit QR-kód (telepítési kód), amelyet később a Home alkalmazásban használnak a konfigurációhoz.
Megjegyzés: Az alábbi magyarázat (meglévő Box-okhoz) új Box-ok esetében is működik.
Meglévő Box-ok esetén:
Természetesen a HomeKit elérhető a meglévő felhasználók számára is, azaz, ha már van otthon egy TaHoma® Box, vagy ha olyan terméket vásárol, amelyen nincs feltüntetve a HomeKit logó. Egyszerűen csatlakoztatható a HomeKit-hez a TaHoma® alkalmazásban található HomeKit oktatóanyag követésével.
A Somfy termékek egy része kompatibilis a HomeKit technológiával a TaHoma® révén, az Apple jóváhagyása szerint:
• Csak azon termékek, amelyek io-homecontrol® protokollt használnak
A HomeKit csak kétirányú rádióvezérlés mellett engedélyezi az eszközök vezérlését.
Az RTS berendezések nem kompatibilisek a HomeKit (egyirányú rádióvezérlés) funkcióval.
• A bejutást lehetővé tévő termékek (kertkapuk, garázskapuk) szintén kivételt képeznek
A HomeKit nem engedélyezi az ilyen eszközöket: a kapuk, a garázskapuk, az ablakok és az ajtózárak nem kompatibilisek a HomeKittel.
• Nyílászáró árnyékolás és terasz
A berendezések kompatibilitását a tanúsítási folyamat részeként az Apple csapatai a TaHoma® dobozával és a HomeKit-tel funkcionálisan ellenőrzik. Minden berendezést egyedileg kell tesztelni és jóváhagyni az Apple csapatának.
- Jelenleg: csak a nyílászáró árnyékolók és a terasz árnyékoló termékek működnek együtt a HomeKit-tel - És csak néhány ilyen eszköz kompatibilis (lásd a kompatibilitási listát).
- A későbbi lehetséges kiegészítéseket a Somfy és az Apple további tervezése és az Apple végleges jóváhagyása igényli.
A HomeKit csak a Home alkalmazásban létrehozott forgatókönyveket engedélyezi („scenes”). A TaHoma®-forgatókönyvek nem érhetők el a HomeKitben. De a Home alkalmazásban is létrehozhatók bizonyos forgatókönyvek (scenes), amelyek kezelik a Somfy eszközöket!
Igen, szükség van internetkapcsolatra a regisztráláshoz, a készülék csatlakoztatásához, a TaHoma® konfigurálásához és a berendezések eléréséhez. Bár az internet-szolgáltatás kimaradás esetén az applikációból nem tudja vezérelni eszközeit, az eltárolt időzítések lefutnak. Érdemes beszerezni néhány fali vagy kézi távirányítót vagy Nina Timer központi vezérlőt, melyekkel lokálisan vezérelheti eszközeit akkor is, ha épp nincs internet.
A TaHoma okosközpont működéséhez szükség van tápellátásra. Amennyiben az eszköz nem kap áramot, úgy az applikácóból sem tudja elérni Somfy berendezéseit. Érdemes beszereznie néhány kézi vagy fali távirányítót, vagy egy Nina Timer központi vezérlőt, melyek elemről / akkumulátorról működnek, így az intelligens eszközök, motorok vezérelhetők, amennyiben azok tápellátása folyamatos.